شناسه خبر : 100389
پنجشنبه 04 خرداد 1402 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از کتاب "شهدای منطقه دولت آباد" شهرری

آیین رونمایی از جلد اول کتاب "شهدای دولت آباد" به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد....

فاش نیوز- آیین رونمایی از جلد اول کتاب "شهدای دولت آباد" به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ما، به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد ماه و سالروز آزادسازی خرمشهر، آیین رونمایی از جلد اول کتاب "شهدای دولت آباد" با حضور سرهنگ "فریبرز خزایی" مسئول بسیج بنیادشهید و امور ایثارگران کل کشور، خانواده معظم شهدا و همچنین مردم شهیدپرور شهرک دولت آباد برگزار شد.

 در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا، در مسجد امام حسن مجتبی(ع) این شهرک انجام شد، حجت الاسلام "محمدحسن حلواییان "عضو گروه تدوین کتاب "شهدای دولت آباد" با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص نشر آثار فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: همچنان که مقام عظمای ولایت همواره بر زنده نگه داشتن یاد شهدا تاکید داشته و دارند، شهرک شهیدپرور دولت آباد نیز پس از تقدیم 270 شهید به انقلاب و اسلام، امروز شاهد حضور جوانان دلپاک و غیور در مساجد و پایگاه های فرهنگی می باشد.

وی ادامه داد: همچنانچه سالیان بسیاری بود که دغدغه مندان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، در پی تدوین کتاب شهدای این منطقه بودند، بحمدالله این امر در شرایطی که هجمه سنگین دشمن در تهاجم فرهنگی بیشتر شده، محقق شد.

او افزود: امروز نیز سربازان مدافع این عرصه در جهاد تبیین و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، با تدوین این کتاب ارزشمند سعی در بیداری نسل جوان امروز و آشنایی با آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا دارند.

گفتنی است: کتاب شهدای دولت آباد شامل زندگینامه و وصیتنامه 60 شهید از جمله شهید خریند افخم، شهید جعفر شجاعی فرد، شهیدان رضا و خسرو انور، شهیدان علی اصغر وسلطانعلی معصومی رستمی و همچنین شهید جاویدالاثر امیرمختار محمدحسینی می باشد.

قابل ذکر است که شهرک دولت آباد، یکی از محله های قدیمی شهر تهران است که در قسمت جنوب شرقی پایتخت و زیر سایه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) واقع شده است.

 

صنوبر ممدی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi